fredag den 3. maj 2013

Jeg drømmer om hverdag. Den fede af slagsen!

Kender du typen, der er super god til at hjælpe andre? Og virkelig dårlig til selv at bede om hjælp?

Sådan en er jeg.

Jo jo, jeg er da blevet bedre. Med årene.

Men helt ærligt, jeg er stadig rimelig dårlig. Og stadig rimelig god til at hjælpe andre, give mit besyv med på deres vej. God til at anskue deres verden fra flere vinkler - og komme med gode pointer.

Så man skulle måske tro, at jeg trods alt er god til at rose mig selv?

Desværre. 

Og jeg har endnu en bekendelse. Jeg er heller ikke ret modig.

Det er egentlig ikke, fordi jeg så´en går rundt med verdens dårligste selvtillid. Problemet er nok mere, at jeg er et tænke-menneske. Sådan et, der tænker for og imod igennem aaaalt for mange gange.

Handlekraftig, tror jeg faktisk alligevel, mange vil kalde mig. Og jeg vil også helt vildt gerne være sådan en, der gør noget. Ikke altid det rigtige, men dog noget. Og det at lave fejl eller ramme lidt ved siden afholder mig ikke fra at gøre forsøget.

Alligevel har den sidste tid virkelig været præget af for- og imod-tankegang. Konstant! Om natten. Om dagen. I badet. HELE tiden.

Og nu fortryder jeg helt, at jeg ikke har skrevet om det noget før. Det er ikke noget bevidst valg. Planen har på intet tidspunkt været at holde noget bevidst skjult. 

Så nu har jeg besluttet mig for at skrive lidt om, hvad jeg bruger min tanker på for tiden. Fordi, jeg tænker, at så får tankerne måske også mere liv? Fordi, de måske endda bliver til virkelighed? Og fordi jeg håber, at I derude kan og vil give mig nogle ord med på vejen?

So here we go.

Jeg vil gerne være selvstændig.

Jeg vil gerne selv planlægge min tid. Arbejde med de opgaver, jeg virkelig brænder for og kan bidrage mest passion til. 

Jeg vil gerne have et arbejdsliv, hvor jeg har tid til mine børn. Tid til at være sammen med dem på tidspunkter, hvor de ikke er dødtrætte. Mulighed for at skabe en rolig hverdag og nogle glade mennesker i det lange løb.

Jeg vil gerne kunne prioritere et sundt liv. Have tid og råd til at købe og lave sund mad. Mulighed og kræfter til rent faktisk at dyrke motion igen. Og måske endda med tiden få følelsen af, at det også er ret sjovt.

Jeg vil kunne cykle på arbejde. De fleste dage. Bidrage til et aktivt erhvervsliv i mit nærmiljø. Og som sidegevinst passe bedre på miljøet.

Alt det har jeg - næsten - besluttet mig for at gå efter. Det er min drømme-hverdag (JA, de to ord kan godt kombineres!). Midt i reglerne om dagpenge-ræset, forsøger jeg at styre tingene i min retning. Den retning, som kan hjælpe mig på rette vej. 

Så lige nu samler jeg mod. Og gør min viden klar til deling. 

Hvis du har en kommentar til mine overvejelser, vil jeg blive rigtig glad for at høre den. Både den gode, den kritiske, den sjove, den støttende, den kedelige eller den spørgende.

Pyyyy, det lettede at få luft. Jeg lover at fortælle mere om, hvad det er, jeg brænder for at arbejde med. Men lige nu er der bare mange andre overvejelser, som fylder i mine tanker.

Skriv til mig i kommentar-feltet her på siden. Eller gå ind på bloggens facebook-side og efterlad din kommentar. Jeg glæder mig til at høre fra dig!








1 kommentar:

  1. Kære Line

    Tak fordi du deler ud af dine tanker - jeg synes du er modig! Og jeg synes at du får gjort meget mere end mange andre! Og heldigvis ikke altid det rigtige - hvilket bare gør dig mere menneskelig.

    Jeg tænker, at du med fordel kan overveje, hvornår din hverdag skal se ud som du drømmer om. Og er det ok, hvis du ikke får alle dele 100% opfyldt?

    Samtidig håber jeg du skriver lidt mere om, hvad et sundt liv indeholder for dig.

    Held og lykke med at blive selvstændig og få den hverdag du drømmer om - jeg er sikker på du lykkes!

    Troels

    SvarSlet